joi, 9 iulie 2009

„Meciul cu Feroe va fi foarte dificil“

obonţ vrea să se revanşeze printr-o victorie cu Franţa
Lotul echipei, în continuare marcat de accidentări

Atacantul Ciprian Marica a cerut sprijinul suporterilor pentru meciul cu Insulele Feroe, afirmând că faptul că jucătorii sunt trataţi ca nişte „infractori”, după eşecul cu Lituania, nu ajută cu nimic echipa. „Meciul cu Feroe va fi foarte dificil, dacă nu vom reuşi să strângem rândurile, să fim uniţi şi să înseninăm atmosfera din sânul echipei. Avem nevoie de susţinerea românilor, suporteri, presă, oameni de fotbal. Să nu fim trataţi ca nişte infractori pentru că am pierdut un joc. Nu să fim menajaţi, ci respectaţi. Sper să ieşim întăriţi din acest coşmar. Va fi greu, pentru că suntem în continuare zdruncinaţi serios de ce s-a întâmplat sâmbătă seară”, a scris Marica pe blogul personal.
Atacantul, care va face deplasarea în Insulele Feroe, deşi este accidentat, scrie că înfrângerea cu Lituania i-a afectat mult pe jucători, chiar dacă selecţionerul Piţurcă a încercat să-i facă să treacă peste eşec. „Chiar şi acum, la rece, mi-e greu să rememorez ce s-a întâmplat după golul trei. Parcă s-a dărâmat stadionul pe mine, nu mai auzeam nici tribuna, nici nu ştiu cum am ajuns la vestiare. Adică în locul unde cu puţin timp în urmă ni se spunea «haiduci», unde cântam de bucurie, unde primeam felicitări. Acum parcă era camera de gazare. Îi auzeam pe adversari cum se bucură. La un moment dat am tresărit toţi: s-a deschis uşa. A intrat nea Piţi şi toţi ne-am uitat spre el căutând o vorbă bună, care a venit: «Băieţi, capul sus. Asta face parte din viaţa fiecărei echipe, să nu faceţi o tragedie din înfrângere. Să nu vă îndoiţi de valoarea voastră, să aveţi încredere că putem depăşi acest moment»”, a comentat Marica.
„Parcă am înotat într-o piscină fără apă”
Atacantul a recunoscut că primul gol al lituanienilor i-a blocat psihic pe jucători, afirmând şi că nu a primit nici o pasă care să îl pună în valoare. „În loc să ne trezească, primul gol ne-a turnat plumb în ghete. Nu e vorba de lipsă de valoare, România are jucători foarte talentaţi, care au confirmat, cred că a fost un blocaj psihic, altfel nu-mi explic. Am fost patru atacanţi pe gazon, dar nici unul nu şi-a creat vreo ocazie. E foarte greu pentru un vârf să dea gol dacă nu primeşte pase, dacă nu e pus în valoare de echipă. Ca să pui probleme, ca atacant, e nevoie ca ansamblul să funcţioneze, să aducă mingi în terenul advers. Am alergat haotic, traseele de joc n-au existat, iar cu fiecare minut ce trecea ne pierdeam luciditatea. Parcă am înotat în gol, într-o piscină fără apă. Şi dacă noi n-am reuşit, le-a ieşit adversarilor. Şi iar revăd golurile incredibile marcate de Lituania”, a mai scris Marica.
Lobonţ a cerut scuze suporterilor
Şi portarul Bogdan Lobonţ a comentat pe site-ul personal partida cu Lituania, afirmând că două victorii în meciurile cu Insulele Feroe şi Franţa ar pune din nou echipa naţională pe un făgaş normal. „Am început cu un eşec usturător şi chiar nu avem nici o scuză. De fapt nici nu încercăm să ne găsim. Este un pas cu stângul, dar acum trebuie să ne îndreptăm atenţia către partida din deplasare cu Feroe. Nu căutăm explicaţii şi nici nu vrem să îndepărtăm atenţia de la înfrângerea cu Lituania, dar credem că acum contează mai mult să ne întoarcem acasă cu 3 puncte. Cred că dacă învingem şi Franţa în ultima partidă din acest an, atunci lucrurile vor intra pe un făgaş normal. Vorbim totuşi de un meci de fotbal, în care se poate întâmpla orice.
De data asta noi am pierdut, dar să ne amintim că şi în campania de calificare la Euro
am învins Olanda cu destule şanse. Vreau să le cer scuze suporterilor prezenţi la Cluj şi tuturor românilor care susţin echipa naţională şi le promit că vom face tot ce este posibil pentru a obţine o nouă calificare la un turneu final”, a spus Lobonţ. „Tricolorii” au plecat ieri seară spre Insulele Feroe, pentru meciul care va avea loc miercuri, de la ora 19.30. Lotul lui Piţurcă este în continuare marcat de accidentări, pe lângă Mutu, Chivu, Raţ şi Nicoliţă, fiind indispo