sâmbătă, 21 februarie 2009

Drepturi cistigate prin reclamatii la OPC

Organizatiile pentru Protectia Consumatorilor apeleaza la implicarea activa a consumatorilor pentru protejarea drepturilor acestora.

Nivelul de protectie a consumatorilor este in crestere, o data cu schimbarea conducerii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, sint de parere reprezentantii ONG-urilor cu activitate in domeniu. „Controalele sint mai riguroase, informatiile sint mai mult facute publice. Marian Zlotea, actualul presedinte al ANPC, si-a directionat atentia si controalele in zonele in care problemele consumatorilor sint mai mari: drepturile pasagerilor, fumatul in locuri publice, contractele cu prestatorii de servicii“, a declarat Razvan Resmerita, director executiv al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania).

Legi noi, mai mult de lucru

O data cu intrarea Romaniei in UE, legislatia privind Protectia Consumatorilor s-a schimbat. „Au aparut legi noi privind garantiile, comercializarea brichetelor si multe altele. Lucrurile pe care Autoritatea trebuie sa le rezolve acum sint mult mai multe“, spune Resmerita. El a adaugat ca Guvernul ar trebui sa acorde mai multe resurse Autoritatii, deoarece personalul si bugetul de care dispune ANPC sint aceleasi ca inainte de schimbarea legislatiei.

Atitudine

„ANPC reprezinta doar protectia directa a consumatorilor, enuntata prin controale si amenzi. Insa numai implicarea activa a consumatorilor poate duce la o noua atitudine in ceea ce priveste protectia consumatorului“, sustine Viorel Petre, presedintele Departamentului pentru Protectia Consumatorilor din cadrul Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Produselor si Serviciilor
din Romania.

Astfel, consumatorii trebuie sa ia atitudine, deoarece responsabilitatile sint intr-o continua crestere. „Romania nu va mai fi stat protectionist, unde oamenii asteapta sa le rezolve altcineva problemele. Consumatorii vor trebui sa-si cunoasca si sa-si apere drepturile ei insisi. Nivelul drepturilor consumatorilor va fi unul ridicat, dar
acesta depinde foarte mult si de consumatori, si de atitudinea pe care acestia o iau“, specifica Razvan Resmerita.